תרגום לעברית של הפניה לאפיפיור , בעניין החזרת עצמותיו של אלי

11.05.2009

הוד קדושתו 
בישוף רומא 
האפיפיור בנדיקט ה- XVI

ברוך הבא בשם ה',
הוד קדושתך, ביקורך בירושלים ברוח האחווה והשלום, קורה במלאות 44 שנה להעלאתו לגרדום של אחי אלי כהן שנתלה בכיכר של דמשק. הרשה לי הוד קדושתך להציג בפניך עובדות מסוימות. 
בשנות ה-60 המוקדמות אלי כהן התנדב להיות מרגל עבור ישראל, בסוריה, אשר סיכנה את קיומה של המדינה החדשה, ישראל. הוא הצליח לרכוש את אמונם של אנשים רמי דרג בממשל בסוריה. אלי כהן הצליח לשנן הרבה סודות צבאיים לפני שהוא נלכד, עונה ונתלה בכיכר אל-מרג'ה בדמשק, ב 18 במאי, 1965. שנתיים מאוחר יותר, במהלך מלחמת ששת הימים, ישראל השתמשה במידע שסיפק כהן והצליחה להביס את הצבא הסורי, שסבל מעודף ביטחון עצמי.
כל המאמצים שנעשו על ידי ישראל, כדי לשכנע את הסורים לבטל את גזר דין ולאפשר לשחרר את אלי כהן תמורת שבויים סוריים שהיו בידינו, נכשלו. כמו כן, דחו הסורים פניות ותחינות ממדינות שונות, כמו גם מן האפיפיור עצמו. עשרה ימים לאחר משפט הראווה שלו, רבים מתושבי דמשק התאספו לצפות בתליית המרגל הישראלי. סוריה עדיין מסרבת להעביר את עצמותיו לקבורה בישראל. הוא השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים מאחור. 
אלמנתו נדיה, וילדיו מנהלים מסע לשחרור שרידי גופתו לקבורה נאותה בישראל. 
אלי כהן היה אדם אמיץ שהקריב את חייו למען שמירה על קיומה של ישראל. הוא הפך לסמל של גבורה בישראל. החזרת שרידי גופתו לקבורה נאותה בישראל תחשב לצעד של פיוס ושל שלום אמיתי בין סוריה וישראל. 
הוד קדושתך, אתה תיזכר לטובה בקרבנו, אם תשכנע את נשיא סוריה לאפשר להעביר את עצמותיו לקבורה בישראל. 
הרשה לי להביא ציטטה מספר בראשית פרק נ', פסוק כ"ה:"וַיְַשבּע יוסף את בני-ישראל לאמֹר, פָּקֹד יפקֹד אֱלהִים אתכם והעלתם את עַצמֹתַי מזֶה"
בשם נדיה והמשפחה,שלך בנאמנות, 

אברהם כהן (אחיו של אלי).